Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Trendy

Popupismus

77_R50_2010_n.jpg
77_R50_2010_n.jpg

Dnes o pop-up storech, těchto produktech nowismu a facebooktivity, a o christmasochismu.

Nejprve slovníček pojmů. Nowismus rovná se život právě teď (now!) a v přímém přenosu sdílený přes esemesky a statusy, který je vlastní dnešnímu povrchnímu lidstvu. Vydalo by to na parádní předvánoční esej s citátem z 1. knihy Mojžíšovy a morálním ponaučením, ale nowistům stačí říct jen no a co. Nemyslíme na nadčasové hodnoty ani na budoucnost, a tak místo aktivity, která vede k dlouhodobým nebo vyšším cílům, děláme to, co dá momentálně nejmíň práce, neboli vyvíjíme facebooktivitu. Ta se definuje jako bloumání sociální sítí, prohlížení cizích nezajímavých fotek a doplňování vlastních pitomých komentářů, které pak už nejdou dát pryč, což nám nedošlo, protože jsme zase jednou mysleli jen na přítomnost. Někdy lze ovšem takto narazit na něco zajímavého. A může to být třeba zrovna pop-up store.

77_R50_2010_s.jpg
77_R50_2010_s.jpg
Pop-up obchody jsou obchody, které se objeví jen na okamžik, na několik dnů nebo týdnů a pak zase zmizí, což se právě líbí nowistům. Vypadat to může různě: třeba když Louis Vuitton prodává svoje kabelky za padesát tisíc na paletách v podzemním skladu tokijského obchoďáku. Nebo, jako právě teď, když nejlepší designérské značky nabízejí zboží v prázdném obchodním prostoru v Londýně pod názvem The Temporium (www.dezeen.com/thetemporium). Nebo to může být nějaká pohyblivá krabice, jaké si pořídily Nike, Puma nebo…

2010_obalka_R50
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

2010_obalka_R50
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 45 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Karolína Vránková

redaktorka

vrankova_s.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1209
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte