Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Domov

Dost!

Římané se do dějin pozemních komunikací zapsali elegantními dlážděnými silnicemi, c.k. mocnářství výstavbou stovek kilometrů železnic. Hitlerovské Německo kladlo důraz na rychlé a snadné propojení štábů, vojsk a strategicky důležitých míst a konkrétně na našem území zanechalo nedokončenou síť asfaltek a mostů.

Římané se do dějin pozemních komunikací zapsali elegantními dlážděnými silnicemi, c.k. mocnářství výstavbou stovek kilometrů železnic. Hitlerovské Německo kladlo důraz na rychlé a snadné propojení štábů, vojsk a strategicky důležitých míst a konkrétně na našem území zanechalo nedokončenou síť asfaltek a mostů. Komunisté se v tomto ohledu zapsali jako brutální realizátoři technicky špatných projektů nevyhovujících silničních tahů.

Moravskou Třebovou prochází cesta z Prahy do Ostravy. Moravskou Třebovou prochází cesta z Vysokého Mýta do Olomouce, donedávna tedy spojení dvou sovětských posádek. Cesta vede vnitřním městem. Co bývalo pro města i pocestné výhodné v době, kdy se jezdilo koňmo nebo formanskými vozy, není výhodné dnes. Moravská Třebová leží ve špatně větratelné kotlině, obyvatelé trpí smogem, exhalacemi, hlukem. Projíždějící automobily cesta městem zdržuje. Moravská Třebová přitom musí být dobře napojena na silnici č.35, jejíž význam lze považovat za mezinárodní, a musí dobře vyřešit vlastní městský komunikační systém. Obyvatelům města se tvrdí, že nejlépe tyto podmínky splňuje „varianta střed a“. Co to znamená?

Od západu je k městu přivedena silnice z Litomyšle (event. z Poličky), od východu z Olomouce. Ke spojení těchto dvou silnic nemá dojít mimo město (tedy obchvatem), ale ve městě (tedy průtahem), kousek jižněji, než kudy se projíždí dosud. Spojovací část zasahuje a ničí okraj městské památkové rezervace. Značná část prací (i když ne většina)…

v30.jpg
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 21 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

v30.jpg
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 21 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte