Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Nenašli jste, co hledáte?

Napište na [email protected]

Trendy

Nulová kola

Je to největší kampaň firmy Coca-Cola od roku 1982, kdy uvedla na trh dietní Coca-Colu light (v některých zemích prodávanou jako Diet Coke).

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt
Fotografie: Dietní, ale ne dietní. (Nová Cola zero) - Autor: Archiv • Autor: Respekt
Fotografie: Dietní, ale ne dietní. (Nová Cola zero) - Autor: Archiv • Autor: Respekt

Je to největší kampaň firmy Coca-Cola od roku 1982, kdy uvedla na trh dietní Coca-Colu light (v některých zemích prodávanou jako Diet Coke). Teď se snaží přesvědčit svět, aby pil Coca-Colu zero. Už ji začala prodávat v padesátce států, nyní také v Česku, a to s makarónským sloganem „pravá chuť, zero cukr“.

Co je vlastně na nové limonádě tak zázračného? A proč se jmenuje „zero“, čili „nula“? Protože její přidaná hodnota spočívá právě v tom, že v ní nic není. Má nula procent cukru, tuku a bílkovin. Nula kalorií nemá, v půllitrovce se přes všechnu snahu dvě udržely.

Coca-Cola zero, třebaže bez cukru, uchovává ovšem jedno sladké tajemství. Její složení je velmi podobné jako složení dvacet let staré Coca-Coly light. Přesněji, obsahuje tatáž sladidla, aspartam a acesulfám, k nim přibyl cyklamát sodný. Tohle sladidlo by mělo svou umělou pachutí poněkud neutralizovat umělou pachuť aspartamu, což se však tak úplně nepovedlo. „Divím se, že nepoužili aspoň sukralózu, ta má chutí mnohem blíž k cukru,“ uvažuje dietoložka Václava Kunová z organizace Stob. Sukralózu, novější a chutnější mezi náhradními sladidly, využil pro svůj nový nápoj český výrobce a vznikla tak Kofola Bez, rovněž novinka na regálech obchodů. Jelikož však také v ní je i aspartam, zůstává i po ní zdravá, ale nepřekonatelně umělá pachuť.

A proč takovou limonádu pít? „O umělých sladidlech se píší různé věci, objevují se podezření z různých zdravotních rizik. Ale jsou určitě zdravější a dietnější než cukr,“ říká Václava Kunová. Právě proto sahá čím dál víc lidí po nízkokalorických nápojích bez cukru. Dokonce také muži, ti však nesnesou slovo „dietní“.

A tak jim výrobce nabídl Coca-Colu zero, která se například ve Velké Británii profiluje jako „bloke Coke“ neboli „chlapská kola“.

Ve Velké Británii přibývá obézních mužů o polovinu rychleji než obézních žen, tvrdí server BBC. Firmy jim tedy nabízejí nápoje, pečivo, hotová jídla, která jsou sice dietní, ale nějak chlapsky. Také chlap – Slovan se zlobí na svá kila, a tak můžeme očekávat po nové kole a kofole příchod nových dietních produktů, které se ovšem budou úzkostlivě vyhýbat onomu nesympatickému „slovu od D“.

Karolína Vitvarová-Vránková

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].