0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Civilizace16. 12. 20078 minut

Výbuch v kyberprostoru

Je to typický příklad kolonizace nového území: hrstka odvážných průzkumníků zabere neprobádané teritorium. Než se nadějí, přistěhují se první osadníci a začnou se poohlížet, jak rychle vydělat nějaký ten peníz.

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt
Fotografie: Od té doby, co se platí skutečnými penězi, už to není žádná zábava. (Virtuální svět Second Life) - Autor: Profimedia.cz, http://www.profimedia.cz • Autor: Respekt
Fotografie: Od té doby, co se platí skutečnými penězi, už to není žádná zábava. (Virtuální svět Second Life) - Autor: Profimedia.cz, http://www.profimedia.cz
Fotografie: Od té doby, co se platí skutečnými penězi, už to není žádná zábava. (Virtuální svět Second Life) - Autor: Profimedia.cz, http://www.profimedia.cz • Autor: Respekt
↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Je to typický příklad kolonizace nového území: hrstka odvážných průzkumníků zabere neprobádané teritorium. Než se nadějí, přistěhují se první osadníci a začnou se poohlížet, jak rychle vydělat nějaký ten peníz. Jejich úspěch přiláká další osadníky a máme tu divoký Klondike. Nakonec se objeví policisté, právníci a berní úředníci.

Tentokrát však nejde o nový světadíl, ale říši kyberprostoru. V ní působí dva nové trendy, z nichž můžeme usuzovat, že virtuální světy vstupují do období dospělosti. Zaprvé virtuální prostředí už nachází komerční využití a zadruhé do něj již pronikly soudní pře, regulace a podvody.

S řadou možností, jak virtuální světy využít v praxi, se mohli seznámit návštěvníci konference, která se v září konala na půdě univerzity v Coventry v Anglii. Příznačné je, že pokud jste chtěli být u toho, vůbec jste do Coventry nemuseli jezdit. Účastnit jste se mohli také prostřednictvím internetových stránek univerzitního pracoviště Institute of Serious Games (Ústav vážných her), které vám nabídly možnost chatovat s jinými návštěvníky a sledovat prezentace. Podle ředitele institutu Davida Wortleyho si „on-line přítomnost“ zvolila polovina účastníků. Konference se soustředila na to, jak mohou technologie počítačových her a virtuálních světů pomoci při podnikání ve světě skutečném.

Neústupný klient v počítači

Popularita virtuálních…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc