Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Agenda

Německý zátah proti soli, cukru a tuku

Výrobci sušenek, čokolád a chipsů už nebudou smět vábit německé děti na své nezdravé laskominy. Reklamní spoty na sladkosti a slané pochoutky, které cíleně míří na zákazníky mladší čtrnácti let, mají zmizet z časopisů a novin a mezi šestou a třiadvacátou hodinou i z televize, rádia a z internetových platforem typu YouTube nebo Instagramu. Billboardy a reklamní plakáty mají být zakázány v okruhu sta metrů od škol, hřišť a školek.

Tak zní představa, kterou minulý týden oznámil německý ministr pro zemědělství a ochranu spotřebitelů Cem Özdemir. Dobrovolné závazky firem podle něj k ničemu nevedly, proto je třeba státní nařízení. K určení toho, které potraviny jsou nezdravé – tedy obsahují příliš mnoho soli, cukru či tuku –, se má postupovat podle pravidel Světové zdravotnické organizace (WHO).  

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 50 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].