Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Redakce Dopisy

Dopisy

Důstojnost pod nátlakem

Respekt 43/2016

Chtěl bych poděkovat za článek pana Taberyho, který by měli číst všichni, kdo ještě nechápou, co se u nás v těchto dnech děje. Že nejde o dalajlamu, o pana Bradyho a třeba o hradní poskoky, ale o naši národní hrdost, svobodu a právě v tyto dny o přiznání naší důstojnosti mezi ostatními státy.

Reklama
Reklama

Milan Hanzlíček, Třebíč

Tratě budoucnosti, vlaky minulosti

Respekt 40/2016

Po trati Praha–České Budějovice jezdím posledních několik let každý týden.

Souhlasím s tím, že kvalita vlaků není ve srovnání s jinými tratěmi valná, a věřím, že pokud by na trati působilo více dopravců, situace by se pravděpodobně rychle změnila. Obávám se však, že to dosud spíše nebylo možné. Tato trať byla ještě před nějakými pěti lety z větší části jednokolejná a nemodernizovaná a v důsledku probíhající modernizace na ní byly výluky na denním pořádku. Nedovedu si představit, že bylo možné trať otevířít pro více dopravců, protože by na to prostě neměla kapacitu.

V současné době již modernizované dvoukolejné úseky převažují a je pravděpodobné, že by trať nyní větší zátěž zvládla. Na druhou stranu stále chybí modernizovat několik úseků (Votice–Sudoměřice, Doubí u Tábora–Soběslav a Ševětín–Nemanice), které jsou stále jednokolejné a vytvářejí tak určitá úzká hrdla.

Ač nepopírám existenci obecného problému, kterému se komentář věnuje,  že stát investuje velké prostředky do modernizace tratí, a pak na nich nejezdí kvalitní vlaky, domnívám se, že by mělo být s existujícími fakty při jeho popisu nakládáno přiměřeněji.

Petr Hanzlík

PODRÝVÁNÍ STÁTU

Respekt 39/2016

Porovnat naše dosavadní československé a české prezidenty mezi sebou navzájem lze z různých úhlů a hledisek. Vybereme-li jako kritérium, jak ten či onen prezident zemi a národu vědomě a aktivně uškodil, nebo se uškodit snažil, respektive škodí a škodit se snaží, vyplyne nám, že horší prezidenti než Miloš Zeman byli jen Klement Gottwald a Gustáv Husák, kteří sovětským okupantům při puči i při invazi vydatně a aktivně pomáhali.

Důkaz: Tomáš Garrigue Masaryk a Václav Havel situaci jednoznačně zlepšili. Jediní opravdoví prezidenti. Edvard Beneš dvě krize neustál, ale nezpůsobil je ani k nim aktivně nepřispěl. Emil Hácha sice hrůzám nacistické okupace nezabránil, ale do roku 1941 se alespoň snažil.

Antonín Zápotocký, Antonín Novotný a Ludvík Svoboda nebyli dobrými prezidenty, první „kryl“ měnovou reformu v roce 1953, ale, i když zlehka, zahájil destalinizaci. Podobnou polehčující okolnost najdeme i u druhého: zárodky pražského jara vypučely za jeho vlády. Třetí alespoň zabránil vzniku dělnicko-rolnické vlády a mírnil Biľaka a Indru.

Václav Klaus sice mluvil jako Miloš Zeman, ale řiťolezecké aktivity směrem na východ byly několikanásobně menší, než jak to vidíme u Miloše Zemana. Miloš Zeman není dementní stařík (je však jasné, že Marek Švehla musel v zájmu objektivity tuto možnost zmínit), snaží se naší zemi a národu vědomě a aktivně uškodit a obrátit je na východ s podobnou urputností jako soudruzi Gottwald a Husák.

Lukáš Malátek

Opravy

V minulém čísle v rubrice Dopis z… vznikla důsledkem krácení chyba. Věta měla správně znít: Nájem jednoho stánku je padesát dolarů za den, bylo jich tady dvacet, čili se takhle vydělalo tisíc dolarů.

Za chybu se omlouváme.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte