Božsky matoucí pohled
Fotografka Barbara Probst nabízí v pražské Galerii Rudolfinum naprostou nejistotu
Fotografové jsou ti, kdo pozorují. Ale také ti, kdo ukazují svůj názor na věci a dění. Doslova diváky nutí, aby se na svět dívali jejich očima, jejich objektivy. To je zdánlivě jednoduchá myšlenka, ovšem německou fotografku Barbaru Probst před čtrnácti lety ponoukla k pozoruhodnému experimentu. Nasnímala jednu scénu v jednom okamžiku za pomoci více fotoaparátů. Neboli zkusila, jak by to asi dopadlo, kdyby jednu banální událost zaznamenalo hned několik pozorovatelů. Výsledek jí učaroval natolik, že tento postup povýšila na svůj rukopis a od roku 2000 se mu vytrvale věnuje. Neexistuje motiv, který by vyfotila pouze jedinkrát a z jednoho místa.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 58 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].