Vítězný film letošního festivalu v Cannes přišel do českých kin s řadou ostře protichůdných reakcí. Na jedné straně se můžeme dočíst o pornografických lesbických scénách a režisérovi terorizujícím představitelky hlavních rolí, na druhé nadšené recenzní ohlasy, které hovoří o mimořádně intimním a působivém zachycení křehkých citových hnutí.
Tříhodinový snímek tunisko-francouzského režiséra Abdellatifa Kechiche o vzestupu a pádu jednoho milostného vztahu zkrátka tlačí interprety do formulací stejně unikavých, jako je snímek sám. Těžko totiž říci, jestli je těžší definovat intimitu, nebo pornografii – což jsou termíny, se kterými recenzenti filmu zcela suverénně zacházejí. Život Adele však jako by spíš zkoumal, kolik „niternosti“ vůbec lze ve filmu ukázat a jak se jí dá dosáhnout, než že by suverénně předával divákům intimní zkušenosti svých postav. V ohlasech hojně zmiňované slovo autenticita tu má za sebou často spíš otazník.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 52 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].