Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Diagnóza

Drobilova Šumava

Jindřich Šídlo • Autor: ilustrace: Pavel Reisenauer
Jindřich Šídlo • Autor: ilustrace: Pavel Reisenauer

Ačkoli se někteří novináři, jako například různí pánové Švehlové, snaží zpochybňovat erudici a záměry nového ministra životního prostředí, my, kdo jsme strávili minulý týden na Šumavě, máme pro Pavla Drobila úplné pochopení.

A to zejména pro jeho myšlenku, že se národní parky musejí „otevřít lidem“. Nechápu, co na tom pan Švehla nechápe. Z osobní zkušenosti můžu dosvědčit, že tomu tak na mnoha místech Šumavy prostě není. Tak například autem se člověk do řady turisticky atraktivních destinací vůbec nedostane, a to by přitom stačilo jen chtít.

Třeba taková cesta z Kvildy k pramenům Vltavy je pro automobilismus, tento jedinečný projev osobní svobody (šéfporadce premiéra Martin Říman), jako stvořená. Na některých místech je však kvalita asfaltu velmi nízká, občas je dokonce až příliš zřetelná výhoda, kterou tu dostává cyklista před člověkem, a na celé, více než čtyřkilometrové trase zcela postrádáme odpočívadla, megaboardy Mattoni i provozovny McDonald’s. Dvoumiliardová investice dle místně obvyklých cen by ovšem dokázala vše napravit, a to včetně nutného zarovnání terénních nerovností do kopce – z kopce, které jsou pro cíl cesty zcela zbytečné. Nakonec je tam stejně jen nějaká voda vytékající ze země. Na to se můžeme kouknout i v Praze u Botiče a to tam jezdí dvaadvacítka.

Osobní prioritou nového ministra, za niž by mohl dýchat místo průmyslu, by se ale jednoznačně měla stát trasa…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].