0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura1. 1. 20077 minut

Bitva o krále nové zábavy

Je to černé, dost drahé a velmi zábavné. Lidé se kvůli tomu ohrožují pistolemi. A i v kapitalistickém světě na to čekají fronty, jaké známe z dob normalizace. Co to je? Už víte? Je to herní konzole Sony Playstation 3 (PS3).

Fotografie: Na co tady čekáte? To nevím, ale prý už to dlouho neměli. (Fronta na Playstation 3, Calgary, listopad 2006) - Autor: Globe Media/Reuters • Autor: Globe Media /  Reuters
Fotografie: Na co tady čekáte? To nevím, ale prý už to dlouho neměli. (Fronta na Playstation 3, Calgary, listopad 2006) - Autor: Globe Media/Reuters
Fotografie: Na co tady čekáte? To nevím, ale prý už to dlouho neměli. (Fronta na Playstation 3, Calgary, listopad 2006) - Autor: Globe Media/Reuters • Autor: Globe Media / Reuters

Je to černé, dost drahé a velmi zábavné. Lidé se kvůli tomu ohrožují pistolemi. A i v kapitalistickém světě na to čekají fronty, jaké známe z dob normalizace. Spí kvůli tomu před obchody, aby se na ně dostalo. Kdo má štěstí a frontu vystojí, může to pak přes internet prodat za trojnásobek. Co to je? Už víte? Je to herní konzole Sony Playstation 3 (PS3).

Podobné šílenství je ale běžné i při zahájení prodeje konkurenčních herních systémů firem Microsoft a Nintendo. Hraní videoher se šíří světem rychlostí světla a získává stále nové fanoušky všech věkových kategorií. V herním byznysu se točí miliardy dolarů a vývojáři her mluví o nové éře zábavy.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Pozor, zákruta!

A lidé se bavit chtějí. Svědčí o tom šílenství, kterému jsou pro nové přístroje schopni propadnout, i suma peněz, kterou za digitální zábavu ročně utrácejí. Jen v USA se v roce 2005 prodaly hry za sedm miliard dolarů. Není to už zdaleka koníček několika spiklenců a studentů ČVUT. A také požitek ze hry se během času posunul od hranatých postaviček, které se honí po obrazovce blikajícího monitoru, k fotorealistickému zobrazení virtuálních světů. Vizuální dojem ze současných her je mnohdy k nerozeznání od sledování filmu. Malé monitory vystřídaly širokoúhlé obrazovky plazmových televizí a zvuky se k hráči dostávají ze všech stran díky prostorovému ozvučení, které známe z moderních kinosálů.

Hráči se dnes mohou řítit…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc