Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Kultura

Elegie za rockovým azylem

Případ pražského rockového klubu Bunkr se táhl tak dlouho, že to už skoro vypadalo, že se nic nemůže stát, že není v zájmu nikoho věci vyhrocovat a že se nakonec najde nějaký dlouhodobý a rozumný kompromis. Minulý týden však ukázal, že mlýny byrokratických vykonavatelů melou pomalu, ale vytrvale, a že když chtějí, pak nakonec k svému soustu dospějí. Téměř po pěti letech od rozhodnutí Obvodního úřadu Prahy 1 vypovědět z domu v Lodecké ulici 2 rockový klub Bunkr a po nepřehledných peripetiích se nyní, po soudní exekuci, zdá, že na pravděpodobně nejproslulejší pražskou scénu polistopadové rockové subkultury budou její noční azylanti moci už jen vzpomínat.Bunkr byl jedním z typických plodů euforie popřevratových měsíců, kdy se chvíli zdálo, že Praha bude tím otevřeným a tolerantním městem, kam se budou soustřeďovat nejrůznější umělecké aktivity, mezi nimi samozřejmě i ty velmi nekonformní. Rocková kultura je sice svou podstatou univerzalistická a kosmopolitní, avšak v klubech, jakým byl právě Bunkr, získává svůj osobitý „etnický“ kolorit, bere si něco z ducha místa - a naopak: každé město poznamenává svou přítomností, dává mu kus ze své obecné srozumitelnosti, drsnosti a vyzývavosti. Tvoří inteligentnější a vitálnější alternativu k nabobskému dusotu diskoték, rykotu pivnic - nebo malátnému akváriu televizorů.

Odpovědní pražští radní likvidací Bunkru opět osvědčili svou pozoruhodnou necitlivost k jevům, jež vytvářejí živou tvář kulturní metropole. V jejich nátuře se…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 21 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].