Introvertka Teri vypráví banální historky ze svého života a nahrává se přitom na video, které pak zhlédne 300 tisíc lidí. Shopaholic Nicole ráda dělá rozbalovačky: dívkám 12+ doporučuje, jakou si mají koupit rtěnku nebo řasenku, výrobci jí za to platí. Viral Brothers dělají pranky a challenge, které viděli jinde na internetu. To je ostatně něco, co českou youtuberskou scénu spojuje: s ničím vlastním nepřichází, používá odkoukané modely ze zahraničí. Teenageři je však milují a marketingová oddělení firem také – dokážou totiž dětem prodat cokoli.
Na druhý ročník festivalu Utubering na výstavišti v Letňanech přišly tisíce lidí, většinou právě dětí. Další důkaz, že naše civilizace spěje do záhuby? Nebo je možné dívat se na fenomén hvězd, které vlastně nic pořádně neumějí, s optimismem?
![](https://respekt.mgwdata.net/2ca06e/2016/04/01_ov7b8.jpg)
![](https://respekt.mgwdata.net/fd7252/2016/04/02_436t2.jpg)
![](https://respekt.mgwdata.net/a02bc4/2016/04/03_rl3p3.jpg)
![](https://respekt.mgwdata.net/b3d306/2016/04/04_v4uek.jpg)
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].