0:00
0:00
Nenechte si ujít7. 12. 20111 minuta

Neprůhledná média

Jak můžeme důvěřovat České pozici, když nevíme, kdo ji finančně podporuje?

Astronaut
Autor: Respekt

V českých médiích se bez větší pozornosti rozjíždí zcela nový trend. Majitelé či investoři médií „otevřeně“ využívají svá média k čistě obchodním zájmům.

Poměrně zásadním průlomem do toho, co se má a nemá dělat, byl článek v časopise Týden, který byl o tom, že by vláda neměla jejich majiteli Jaromíru Soukupovi brát zakázky na nákup reklamního prostoru v médiích. Takhle přímé zneužití novinařiny majitelem tu dlouho (kdo ví jestli někdy) nebylo.

↓ INZERCE

Dalším příkladem je investigativní projekt na internetu Česká pozice. Pátracích novinářů je tu málo, takže jim na začátku kde kdo držel palce. Je ale pozoruhodné, že zrovna u investigativního média nikdo neví, kdo ho vlastní. Respektive kdo mu finančně pomohl do začátku.

Dlouho se šuškalo, že je to mimo jiné Andrej Babiš. Ten to nejdříve popíral a pak to potvrdil. V aktuálním Respektu jsme o tom napsali zmínku, protože Česká pozice píše o Babišovi velmi vstřícně.

Celý příspěvek Erika Taberyho čtěte na jeho blogu.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].