Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Bez peněz

Ten sen pracovat pro ČEZ

ČEZ je „in“. Jako vysněné místo své kariéry jej ve studii společnosti Trendence označili jak čerství absolventi technických fakult, tak i mladí ekonomové. Elektrárenská firma předstihla nejen všechny banky včetně loni vítězné ČNB (že by hrála v propadu popularity roli změna guvernéra?), dostala se ale i před Google, který i díky svým vyhlášeným „worker-friendly“ kancelářím (viz video BBC či galerie kanceláří) s přehledem zvítězil například v sousedním Německu.

Jaké mají kanceláře v ČEZ? V tomto případě bohužel fotogalerie chybí. S jistou dávkou jedovaté nadsázky lze konstatovat, že jediné dostupné obrázky ukazují kanceláře proslulého Úseku netechnických ztrát, kde firma donedávna prováděla výslechy údajných zlodějů elektřiny. Věru není o co stát.

Společným přáním čerstvých absolventů je podle výzkumů práce ve velké a stabilní firmě s mezinárodním přesahem. V podobných postech prý kromě možnosti cestování tkví i potenciál pro solidní mzdu a oporu v těžkých časech – ryze pragmatický přístup, proti němuž nelze v dobách krize příliš namítat. Fascinace jistotou a mocí firmy ČEZ je dnes každopádně sociologickým tématem a zdaleka nezasahuje pouze studentské vrstvy. Jak známo, ČEZ letos jen o vlásek neobhájil předloňské vítězství v soutěži o „nejobdivovanější českou firmu“ Czech Top 100. Čeští politici o firmě rádi hovoří jako o „národním šampionovi“.

Nezbývá, než firmě i absolventům popřát úspěšné roky. Bez ironie. A pokud možno bez bruselských úřednických kontrol,
které zatím jako jediné mohly kanceláře ČEZ skutečně do detailu prozkoumat.

Trendence Institut 2010 – Student Barometra

Ekonomové
1.ČEZ (2.)
2.ČNB (1.)
3.Google (9.)
4.Microsoft (4.)
5.Česká spořitelna (3.)
6.Komerční banka (5.)
7.Apple (12.)
8.PricewaterhouseCoo.(10.)
9.Ernst & Young (12.)
10.IBM (18.)

Technici
1.ČEZ (3.)
2.Zentiva (2.)
3.Google (1.)
4.Microsoft (5.)
5.IBM (4.)
6.Škoda Auto (–)
7.Plzeňský Prazdroj (13.)
8.Nestlé (22.)
9.ABB (14.)
10.BMW Group (18.)

Pozn.: Průzkum probíhal od září 2009 do ledna 2010 mezi 14 tisíci studenty z 22českých škol. Pondělní článek serveru idnes.cz, který na studii upozornil, je zde.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].