0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Audit Jana Macháčka3. 9. 20083 minuty

Komunistická železnice

Každodenní glosa o politice a ekonomice [image id="120824790"]Spojením s komunisty vydělají dráhy pár milionů, ale poškodí si jméno za stovky milionů.

Neblaze veselé třešničky strany KSČM shlíží na všechny, kteří se budou do voleb pohybovat v České republice po železnici a čekat na nádražích. Postiženi budou ti z nás, kdo jezdí vlakem do práce a z práce a pokud nestačí včas „odvrátit“ zrak, udělá se nevolno i těm, kdo dráhu používají o víkendu k rekreačním účelům. Za pět milionů korun získají Filipovi soudruzi tisíc reklamních rámečků ve vlacích, sto padesát city lightů a bočních polepů želeničních vagónů a stovku velkých billboardů.

Překvapí to ještě v zemi, kde je komunista místopředsedou sněmovny a daňoví poplatníci mu platí auto s řidičem? Překvapí to ve státě, kde daňoví poplatníci dotují komunistickou stranu stovkami milionů korun? A jak se může někdo divit, když v hlavním městě Praze mají komunističtí zastupitelé na starosti kontrolu a revizi hospodaření?

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

V rámci moderní obchodní hantýrky se dozvíme, že České dráhy už nejsou státní podnik ale obchodní (akciová) společnost a vůči svým akcionářům jsou povinni maximalizovat zisk. Jistě bychom se od nějakého manažera dozvěděli, že železnice byla dokonce povinna vyjít soudružské nabídce vstříc.

Tak to není. Právě obchodní společnost je povinna chránit si dobré jméno. A komunisté nejsou dobré jméno.

A mají dobré jméno České dráhy? Na železnici je pořád příliš špíny, různých výluk a zpoždění a ducha komunistického šlendriánu se firma ještě nezbavila. Kšeftem se soudruhem Filipem se teď dráhy báječně ocejchovaly. Komunističtí proletářští voliči cestují po železnici a dráhy mají přece své zákazníky rády. Jak to jde dohromady s tím, že všude slyšíme, že vlaky jsou dopravním prostředkem budoucnosti? Desítky a desítky miliard tečou do nových koridorů, staví i plánují se gigantické tunely, modernizují se a všelijak propojují příměstské železnice a samy dráhy investují miliony do své vlastní reklamy a nejen do pendolina lákají manažery i střední vrstvy.

Spojením s komunisty vydělají dráhy pár milionů (značná část se jich jistě „rozplyne“ na cestě mezi reklamní agenturou a generálním ředitelstvím), ale poškodí si jméno za stovky milionů. Nehledě na to, že i v Českých drahách pracuje spoustu slušných lidí, kterým se to nelíbí. Jak se asi cítí strojvůdce, který musí řídit lokomotivu polepenou třešničkami?

A dodejme, že dráhy má na starosti ministr z ODS, tedy z partaje jejíž předseda nedávno vyznamenal bratry Mašíny.

Úterní audit: Kdo se bojí Číňanů

Páteční audit: O přepadení a oštěpu

Čtvrteční audit: Kdo přidává důchodcům?


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].