O čem si budeme říkat, že jsme to neviděli?
Dokument Nejkrásnější chlapec na světě se věnuje osudům švédského herce Björna Andrésena, který se jako patnáctiletý v roce 1970 díky své roli ve filmu Smrt v Benátkách stal přes noc globálním idolem. Další osudy mladičkého Švéda byly po několik následujících let spjaté s režisérem zmiňovaného filmu Luchinem Viscontim a je to silná káva.
Andrésen sloužil po premiéře Smrti v Benátkách jako luxusní sexuální hračka Viscontiho umělecké homosexuální bohémě a toto trauma jej nepřekvapivě doživotně poznamenalo. Zhrození z Andrésenova osudu, kterým je dokument Kristiny Lindström a Kristiana Petriho prodchnutý, zasazuje svým komentářem do dobového kontextu japonský manažer, který s Andrésenem točil ve své zemi začátkem osmdesátých let reklamu – po mladičkém blondýnovi se tehdy šílelo i v Asii. „Tehdejší atmosféra nám nedovolovala přemýšlet o tom, jak se cítí,“ prohlašuje na konto pocitů ikony chlapecké krásy, a pokud jeho výpověď bereme vážně, jednoho fackuje, jak obecnou má platnost.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 51 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].