0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Agenda1. 4. 20233 minuty

Historie se opakuje: Praha opět slibuje omezení aut v centru

Představit si ulici bez aut někdy vypadá neproveditelně. Dokud ji není třeba opravit – a tím pádem na nějakou dobu opravdu zavřít. 

Taková nutná uzavírka spojená s výměnou tramvajových kolejí vyšla začátkem roku na frekventované průjezdní ulice pražské Malé Strany. A protože – slovy bývalého primátora a nově náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba – „prokazatelně nenastala žádná dopravní apokalypsa“, vrací se na stůl nápad, zda auta nevykázat z památkové zóny natrvalo nebo alespoň jejich provoz nějak výrazně neomezit.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Podobné přísliby tu byly už za komunismu. Když se budoval Strahovský tunel, jedním z odůvodnění bylo vytvořit v něm paralelní dopravní spojení k průjezdu přes centrum kolem Vltavy. Ale když byl tunel v roce 1997 hotov, zůstaly k dispozici obě trasy. Podobný vývoj se opakoval při budování tunelu Blanka. Jak Hřib s oblibou zdůrazňuje, dnešní primátor Bohuslav Svoboda tehdy sliboval, že soustava tunelů může fungovat jako náhražka za průjezd centrem, tak aby komunikace kolem Kampy, Karlova mostu a na Starém Městě sloužily více chodcům, cyklistům a tramvajím. Naposledy se o zákazu tranzitní automobilové dopravy podél řeky mluvilo před třemi lety, kdy se měnily koleje na protilehlém břehu a magistrát na zkoušku nechal zavřít průjezd Malou Stranou i Starým Městem. Ani tehdy žádný kolaps nenastal, ale proti trvalému zákazu tranzitní dopravy se postavily městské části a část celopražské koalice, a tak vše zůstalo opět při starém. 

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc