0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Agenda11. 7. 20214 minuty

Kdo by nechtěl metro před domem?

Budování nové linky D nenápadně nabírá další skluz

„Negativa jsou prostě obrovská.“ (Eva dos Reis) • Autor: Matěj Stránský

Po volbách v roce 2018 pracovali pražští radní s předpokladem, že nová trasa metra D se začne stavět do roka. Pak se termín posunul do dalších voleb na podzim 2022. A podle zpráv ze začátku prázdnin to vypadá, že stavba je po letech průtahů už skutečně na spadnutí.

Stížnost na výběr firmy, jež bude čtvrtou linku podzemní dráhy hloubit, začátkem července utnul antimonopolní úřad. Ve stejnou dobu skončil i spor o podjatost stavebního úřadu. Ten šel podle odpůrců stavby až moc na ruku politikům, kteří na metro chvátají, tyto námitky ale před prázdninami zamítlo ministerstvo dopravy, kde se podjatost posuzuje.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

První úsek Pankrác – Nové Dvory tak dostal stavební povolení hned den poté. Jenže razítko zatím není pravomocné. A k tomu, aby bylo, ještě může vést dlouhá cesta.

Místo stromů staveniště

Metro D v první fázi povede ze stanice Pankrác na již existující lince C dál na jih mezi velká sídliště Lhotka, Krč a Libuš. Ta z hlediska dopravy patří v Praze k těm nejodstrčenějším. Výhledově se má nová linka protáhnout dál až na dohled od vnějšího dálničního okruhu.

Zádrhel ale vzniká na druhé straně u stanice Olbrachtova, která bude první zastávkou směrem od centra. Důvodem je zdánlivě nesrozumitelný odpor obyvatel jednoho z domů, kteří mají mít výstupní stanici hned přede dveřmi. Co se většině Pražanů jeví jako snový luxus, to bere 70 lidí z paneláku v Kovařovicově ulici jako zbytečně předimenzovanou akci, která zhorší jejich životní prostor a svou velikostí…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc