Dělám si, co chci
Portorický rapper a zpěvák Bad Bunny stojí na špici globální obliby latinskoamerické hudby
Každý den zveřejňuje twitterový účet Spotify Daily Data hitparádu nejposlouchanějších zpěváků na nejznámější streamovací službě za uplynulých 24 hodin. A když tu v půli března sestavili top 10 těch nejlepších dosavadních výsledků za rok 2020, skončil na prvním místě portorický zpěvák a rapper Bad Bunny se 78 miliony za den. Na druhém byl se 66 miliony Eminem, ovšem třetí nejsilnější den roku měl na Spotify zase Bad Bunny – a ten čtvrtý taky, stejně jako pátý a šestý, a dokonce i sedmý, osmý a devátý. Šestadvacetiletý rapper nemá aktuálně konkurenci – a nejen pokud jde o čísla.
Bad Bunny je fenomén, který převrací spoustu zavedených zvyklostí, jež v populární hudbě donedávna panovaly. Představuje příběh globálního vzestupu umělce z kulturní periferie, ukazuje nástup španělské popové hudby, ale také přivádí na scénu interpreta, který moderně zachází s maskulinními klišé. V jeho případě se emancipace kulturní prolíná i s tou osobní.
Chytlavé party album YHLQMDLG, které vydal 29. února, ihned vystoupalo na druhou příčku amerického žebříčku Billboard. Takhle vysoko se v hitparádě v USA ještě žádné kompletně španělsky nazpívané album nevyhouplo. Bunnyho popularita je celosvětová, aniž musel podstoupit kompromis přetextování repertoáru do angličtiny, jak to bývalo zvykem u latinskoamerických hvězd, když se chtěly prosadit na euroamerickém trhu. S fenomenálním úspěchem hitu Despacito, který má na YouTube 6,6 miliardy přehrání, se otevřely dveře dalším zpěvákům z…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].