Typicky český nelepkavý
Jak často se dá pít becherovka? Spíše příležitostně, neboť tento tradiční český likér s aromatem vody po holení prostě není určený ke každodennímu použití. A co z těch všech typických a česko-českých výrobků vlastně je? Jak často se dají jíst knedlíky? Jak často může člověk bez újmy pohledět na český křišťál? A sirky se už v Česku nevyrábějí. Není tedy na-čase najít si nějaký nový typicky český produkt? Mohla by to být pro změnu tradiční česká kancelářská židle, pohovka nebo hodinky, které se dají konzumovat každý den a bez kocoviny.
Kupříkladu Momo od společnosti Polstrin (www.polstrin.cz) z Hradce Králové. Firma vyrábí sedací soupravy, Momo však má být, podle propagačních materiálů, označováno jako „gaučík“. Chce se tím říct, že to je malý, přátelský společník, který nemá nic společného se strašidelnými sedacími soupravami, které zabraly v panelákovém bytě tolik místa, že už tam prakticky nezbyl prostor pro obyvatele.
Pěkné české výrobky letos na Designbloku předvedou i továrny, které byly dřív postrachem všech dobrých Čechů s vkusem. Například Preciosa, výrobce „ověskových lustrů“, oněch nesmírně třpytivých útvarů, které se vznášely pod stropy oblastních divadel a kulturních domů. Anebo TON, kde se ještě dlouho po revoluci dělaly židle jako dlouho před revolucí. Obě tyto socialistické fabriky představí nové výrobky, které již vesměs vypadají jako normální předměty.
Na Designbloku budou ještě třeba také nové verze starých hodinek (www.prim.cz), nová svítidla od společnosti Lucis (www.lucis.eu), retrobotasky a očekávají se i další výrobky, typicky české, a přitom nepřeslazené a nelepkavé.