2008-337-mobr-60AR062008nahled.jpg
2008–337-mobr-60AR062008nahled.jpg • Autor: Respekt

2008-337-vobr-60AR062008.jpg
Fotografie: Kde má spotřebitel nakupovací tlačítko? – Autor: Profimedia.cz, http://www.profimedia.cz • Autor: Respekt

V Hypernově v Průhonicích kousek za Prahou se lidé zvědavě otáčeli. Tahle nakupující vypadala skutečně trochu divně. Přesněji řečeno: byla to vcelku obyčejná žena středních let, ale na hlavě měla velké plastové brýle jako na lyže. A na nich několik přístrojků.

Žena nakoupila, před vchodem brýle odevzdala a změnila se zase v obyčejnou paní se spoustou tašek. Kus své mozkové činnosti ale předala spolu s brýlemi. Zařízení zvané oční kamera totiž po celou dobu nákupu zaznamenávalo, na co se dívala. Výzkumníci potom každý její pohled vteřinu po vteřině rozebrali. Tahle dobrovolnice jim za několik set korun dala nahlédnout do toho, jak se asi chovají jí podobné ženy na nákupech.

Na záznamu se toho o ní dovědí celkem dost: například, že pořád sledovala nápisy Akce na regálech. Zato se ani nepodívala na poutače vytištěné na zemi. Také si dlouho prohlížela účes prodavačky a zaujal ji muž stojící před ní ve frontě. Na toho ovšem jen tak pokukovala, a když se ohlédl, rychle odvrátila oči k regálu se žvýkačkami.

Marketingoví výzkumníci vědí, že reklama může zafungovat, jen když se na ni člověk dívá zhruba vteřinu. A právě tahle krátká chvíle, kterou člověk stráví pohledem na reklamní nápis přímo v obchodě, může způsobit, že koupí. Proto to marketéry velmi zajímá.

„Dřív jsme účinky reklamy na místě prodeje zjišťovali jen dotazováním. Ale oční kamera spolu s analýzou…

20086-vobr-20086-mobr-01_obalka_velka.jpg
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 55 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

20086-vobr-20086-mobr-01_obalka_velka.jpg
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 55 článkům z tohoto vydání.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na web@respekt.cz.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Karolína Vránková

redaktorka

vrankova_s.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1261

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte