0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Ekonomika12. 4. 20035 minut

Zákazníci volají SOS

Přes jeden a půl milionu korun musí dohromady na měsíčním účtu zaplatit devadesát lidí, jejichž telefon potajmu během surfování internetem přepnul na mnohonásobně dražší „žluté linky“. Aféra devastující rodinné rozpočty trvá asi tři měsíce a Český Telecom zatím eviduje necelou tisícovku poškozených. Jim všem teď nabídlo pomoc tuzemské Sdružení na obranu spotřebitele. Pod křídly se mu už skryla první devadesátka surfařů, o jejichž souhrnném účtu byla řeč.

Sto tisíc za internet

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

„Chtěl jsem si ze sítě stáhnout hudbu a přitom jsem asi otevřel program, který přesměroval můj modem. Zprávy o dražším připojení jsem si ale nikde nevšiml,“ popisuje pražský student Oldřich Kajzar dnes už dobře známou fintu, která vyšroubovala jeho únorové telefonní inkaso na dvaatřicet tisíc korun. Je to většinou podobné: kliknete na podvodnou internetovou stránku a najednou – aniž byste o tom měli sebemenší tušení – platíte svému provozovateli internetu místo minutové sazby třiceti haléřů stoosmdesátkrát víc. „Průměrně se účty oklamaných lidí pohybují kolem dvaceti tisíc, ale ozval se nám i člověk, kterému za měsíc takhle naskočilo 110 tisíc,“ říká mluvčí Sdružení na obranu spotřebitele (SOS) Ivana Picková. Tato občanská společnost začala za „přesměrované“ zákazníky bojovat. Shání informace o webových stránkách, na kterých došlo k proměně tarifu a čísla žlutých linek. „Už jsme připravili vzor trestního…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc