Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Scéna

Apendix (10. - 16. září 2001)

Londýnský deník

Fotograf Milan Pitlach vystudoval gymnázium v Opavě a architekturu v Praze, kde v letech 1966–80 působil jako projektant. Důležitý byl pro něj pracovní pobyt v Londýně koncem šedesátých let. Z fotografií pořízených v Anglii uspořádal roku 1972 v pražské Redutě výstavu Ostrov. O čtyři roky později připravil pro Dům umění města Brna výstavu Londýnský deník, ta však už byla zakázána. V roce 1981 emigroval do SRN, pracoval ve významných projekčních kancelářích a hojně se věnoval cestování. Svou tvorbu dělí podle tématiky do několika okruhů: Anglické fotografie (1969–1970), Indie (1983, 1984, 1994), Čechy (do roku 1980), Německo (od roku 1981). Moravská galerie v Brně představuje od středy 12. 9. jeho snímky z dávného anglického pobytu. Tehdy se mezi mladými eruptivně vyjevila nová mentalita, která se dodnes pěstuje v rozličných alternativních hnutích. Na snímcích z rockových festivalů Pitlach zachytil její jádro, ale vsadil je přitom do kontextu tehdejší britské každodennosti.

Buchty v celofánu

Na pátek a sobotu je v pražském klubu Mlejn naplánován festival věnovaný desetiletému jubileu pozoruhodné české divadelní společnosti, která si říká Buchty a loutky. Skupinka loutkářů, herců, výtvarníků a hudebníků se původně zformovala v Chebu a začínala jako scéna orientovaná na dětské diváky. Před pěti lety se soubor vrátil do Prahy, jeho produkci, čítající v průměru dvě nové inscenace ročně, začali čím dál častěji vyhledávat starší…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 35 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].