Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost

Menstruační krev v reklamě nepobuřuje, rozhodl australský regulátor

Denní menu: Výběr textů ze světových médií

Libra
Reklama značky Libra • Autor: Libra/YouTube

Bylo jasné, že tahle vcelku revoluční reklama vzbudí velkou pozornost. Australský výrobce hygienických potřeb Libra v srpnu vypustil do světa klip, v němž tamní diváci vůbec poprvé v reklamě na vložky místo tradiční modré „tekutiny“ uviděli červenou a místo záběrů absurdně veselých žen v bílých džínách sledovali ženy a dívky v nejrůznějších stádiích menstruace.

Australská firma se inspirovala u sesterské britské společnosti Bodyform, která podobnou kampaň s hashtagem #BloodNormal spustila před dvěma lety. Nynější reklama trvající v nezkrácené verzi dvě a půl minuty mimořádně věrně zobrazuje realitu menstruace, s níž lze normálně fungovat (studovat v knihovně, jít na večeři s přáteli, závodit na motorce, plavat, mazlit se s partnerem), ale zároveň přináší fyzickou i psychickou zátěž, bolest, nepohodlí (na jednom detailním záběru stéká tenký proužek krve po ženském stehně mokrém ze sprchy).

Reklama
Reklama

https://www.youtube.com/watch?v=108gaP2rTas

A k tomu všemu pak Libra připomíná společenské tabu, které kolem menstruace stále ještě panuje - a které se projevuje třeba tak, že firmy savost svých výrobků v reklamách demonstrují za pomocí známé tyrkysové tekutiny. „Proč je nepřijatelné ukázat menstruační krev?“ ptá se reklama. „Menstruace je normální. Ukázat ji by mělo být taky normální.“

Jak informuje britská stanice BBC, během měsíce se na stole australského reklamního regulátora Ad Standards sešlo na 600 stížností, přičemž žádná jiná reklama letos nevzbudila takové pobouření. Podle stěžovatelů je reklama „nechutná“, „urážlivá“ či „nevhodná“, další pak měli za to, že by ji neměly vidět děti.

Zástupci Ad Standards ve svém prohlášení sice chápou, že se někteří diváci nechtějí v televizi dívat na „tělní tekutiny“, ale zároveň konstatovali, že spot neporušuje reklamní kodex, a navíc je třeba ji pochválit za snahu nabourat mýty, které menstruaci stále obklopují.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Silvie Lauder

vedoucí rubriky, Fokus

Silvie Lauder
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1460
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte