0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst
Podcast5. 8. 20083 minuty

Hon na „přátele"

Nově se o přízeň „přátel" na sociální síti MySpace uchází i klenotník Cartier – dokonalý příklad, jak se mění někdejší nadšení z bezprostřední internetové komunikace v chytře naplánovaný marketing a byznys.

Astronaut

Nově se o přízeň „přátel" na sociální síti MySpace uchází i klenotník Cartier – dokonalý příklad, jak se mění někdejší nadšení z bezprostřední internetové komunikace v chytře naplánovaný marketing a

byznys.

„Místo pro přátele." To je motto sociální sítě MySpace. Za svoji popularitu mezi náctiletými vděčí tato komunikační platforma především nijak necenzurovanému a nezpoplatněnému provozu. Jedinou daní je to, že okolo vašich chatů, videí a oblíbených písniček běhají velmi dobře zacílené reklamní proužky. To nyní ale majitel sítě, mediální mogul Rupert Murdoch, změnil. Nestačí mu jen stamilionové výdělky za reklamu, nyní si za pořádný obnos mohou zaplatit na MySpace svůj profil renomované firmy. Cartier má být první vlaštovkou. Firma už schraňuje takzvané přátele – lidi, kteří fandí tomu kterému profilu, respektive jeho majiteli. Proti statisícům „přátel" Coldplay, Madonny či Paris Hiltonové jsou čtyři tisícovky přátel firmy Cartier zatím mizivé. Nicméně i kdyby si jen několik z nich si koupilo kvůli kampani luxusní hodinky od Cartiera, a ne rolexky, firmě se to vyplatí.

↓ INZERCE

Někomu se může zdát, že se na MySpace nic nemění. Ale tak tomu není. Poprvé do tlachaní nudících se školáků vstupuje tak velký prodejce se záluskem na potencionální klienty. Poprvé MySpace slíbila, že bude ve velkém směrovat provoz na stránkách na profil Cartiera. Nový krok je to i pro fenomén takzvaných přátel. To, že Cartierovi fandí Lou Reed nebo Sting, není samozřejmě náhoda. Firma pečlivě vytipovává známé osobnosti tak, aby dokonale utvářeli image značky. Balady obou bardů se k tomuto účelu dokonale hodí a na náctileté návštěvníky sítě jistě zapůsobí.

Snaha prodejců spotřebního zboží se vetřít do přízně uživatelů sociálních síti byla už dlouho na spadnutí. Až dosud Cartier a podobné luxusní značky nabízeli své zboží jen na uzavřených sítích na pozvání, například na webu pro zvané AsmallWorld. To je ale minulostí a nyní útočí na i na širší kybersvět, pro který až do nedávna platily adjektiva jako: bezprostřední, nevýdělečný, zábavný. Od nynějška se tak mezi „přátele" na MySpace či „fanoušky" na Facebooku budou v nemalém množství drát marketingově vypočítavé kampaně. Řečeno s Cimrmanem: Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

Díky za pozornost. Další audia si můžete stáhnout na adrese podcast.respekt.cz


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].