Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Agenda

Taylornomika. Proč kultura stvořená ženami pro ženy vydělává tak velké peníze.

Letenka, hotel, speciální oblečení, manikúra. Před koncertem tematický koktejl a taneční lekce. Diváci a zejména divačky si právě teď naplno užívají globální kulturní události tohoto léta – koncertní tour zpěvaček Beyoncé a Taylor Swift a filmovou Barbie. Ruku v ruce s tím jde také utrácení. A to takové, že to americká média a ekonomy vede k propočtům, jak masivní ekonomický dopad má letos v létě ženami vytvářená a především ženami konzumovaná kultura. 

Barbie už vydělala miliardu dolarů v kinech. A očekává se, že miliardovou hranici pokoří i turné obou zpěvaček, což z nich udělá nejvýdělečnější hudební šňůru v historii. Když k tomu připočteme další peníze za ubytování, módu či občerstvení, vycházejí ohromující částky. Výzkumná společnost QuestionPro odhaduje, že jak Taylor Swift, tak Beyoncé jen v Severní Americe vygenerovaly čtyři a půl miliardy dolarů. Přičemž do výpočtu zahrnuli kapacitu stadionů, která někdy dosahuje 70 tisíc míst, velkorysé plány diváků a divaček utrácet (v průměru 1300 dolarů u Swift, 1800 u Beyoncé) i výnosy lokálních podnikatelů z doplňkových služeb. 

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].