Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Nenašli jste, co hledáte?

Napište na [email protected]

Komentáře

Včely v supermarketu

Velký byznys skutečně může pomáhat přírodě

Supermarket Penny zaskočil minulý týden své zákazníky, když v jedné ze svých pražských provozoven vyklidil 70 procent regálů. Tato ochuzená by podle firmy mohla být nabídka potravin v okamžiku, kdy by z přírody zmizely včely. Bez jejich poletování a opylování by lidé i se svým zemědělstvím byli nahraní. Obchodní řetězec si ubývání hmyzu uvědomuje, upozorňuje zákazníky na jeho možné důsledky, a dokonce sám začíná včely chovat: podle reklamního letáku si pořídil 58 včelstev s miliony přičinlivých dělnic.

Protože si člověk supermarkety obvykle nespojuje s environmentálním aktivismem, je to nepochybně zajímavá informace. A dodejme, že má svůj velký význam. Obchodní řetězec upozornil nejširší veřejnost na problém, který je naprosto reálný. Jaký? Člověk, jakkoli banálně to zní, nepřestal být součástí přírody, přestože si často myslí, že se skutečná příroda děje někde ve vzdálených a přísně chráněných rezervacích, zatímco on sám si „hospodaří“ v prostoru, který dávno ovládl. Není tomu tak, lidstvo nikdy nepřestalo být součástí jednoho velkého přírodního „organismu“, jehož případné nemoci jsou i jeho chorobami. Bez zdravého, dobře fungujícího ekosystému, třebaže plného hmyzu, který zabezpečí opylování plodin, nám zkrátka zbudou vyprázdněné regály – jak teď již vědí i zákazníci řetězce Penny.

Správným směrem

V tomto bodě mají tedy marketéři zmíněného byznysu pravdu, dál, při podrobnějším pohledu, si nicméně poselství „trochu“…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 35 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].