Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Agenda

Hoax Modrá velryba

SONY DSC
Kamil Kopecký • Autor: Picasa

Hra Modrá velryba se rozšířila i do Česka. Podle médií může být spojována se sebevražednými sklony dětí a mladistvých. Jde ale o hoax. „Ve skutečnosti vznikla jako marketingová kampaň ruských diskusních skupin s hororovým obsahem, přičemž jejím cílem bylo zvýšit návštěvnost daných fór a profit z reklamy,“ vysvětluje Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-bezpečí.cz.

Respekt: V čem tato hra spočívá?

Karel Kopecký: Modrá velryba není hrou, ale spíše tzv. memem či výzvou, která nekontrolovaně putuje internetem. Obsahuje padesát úkolů, přičemž poslední úkol je spáchání sebevraždy. Na plnění úkolů dozírá tzv. kurátor, kterému hráči odesílají důkazy o tom, že daný úkol splnili.

R: Je prokázána nějaká spojitost mezi sebevraždami a hrou?

KK: Přímá souvislost mezi sebevraždami dětí a „hrou“ podle všech dostupných informací prokázána není. Podle dostupných zdrojů nebyla ani v jednom případě ze sto třiceti zdokumentovaných sebevražd ruských dětí v letech 2015–2016 spojitost objevena.

R: Hrozí nějaké nebezpečí v ČR?

KK: Největším nebezpečím vlastně není hra samotná, ale její popularizace prostřednictvím médií a panika, kterou s sebou informace o hře nesou. Samozřejmě existuje riziko, že by některé děti na výzvu reagovaly a pokusily se ji napodobit a plnit jednotlivé úkoly. Sebepoškozování u dětí,…

I_obalka_R16
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka_R16
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 42 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte