Milá babičko, ty jsi naše sluníčko. Rozdáváš úsměvy, lásku, někdy taky peníze, dost často nevyžádané rady, jak máme žít, ale ty jsme se naučili ignorovat a celkově proti tobě dohromady nic nemáme. A chápeme, že se divíš, proč ti tedy k narozeninám nedáme nějaký normální dárek, jako je odšťavňovač nebo mixér, ale billboard. A proč tenhle dárek, který se nedá ani vzít domů, dostává i dost jiných babiček, Jardů, nejlepších tátů a mazlíků. Babi, důvodů, proč si lidé v poslední době nadělují privátní billboardy, je víc. Víme, že poučování nesnášíš. Ale přesto…
Nevšimli jsme si, že by se billboardová blahopřání dělala i jinde než v ČR – což však může být jeden z těch našich nepodložených výmyslů, co babičku tak dráždí. Ale zdá se, že v ostatních zemích se veřejně gratuluje na YouTube a na Facebooku, ne však na venkovních reklamních nosičích. Že by v tom byla česká láska k outdooru? Každopádně jsou narozeninové billboardy možná jeden z posledních přetrvávajících národních svérázů.
Může to být i nízkou cenou různých odstrčených a zastrčených billboardů – zatímco krásné ozářené bigboardy mocně přitahující pozornost na dé jedničce stojí každý měsíc desetitisíce, v menších a ušmudlanějších destinacích to je zlomek. Za osm tisíc je pak možné za příspěvku širší rodiny pořídit obstojný plakát i s vtipnými gratulacemi, balonky a psíkem v žertovném kloboučku.
Ptáš se, co z toho? Ale, babi. V době postmateriální prostě už všichni všechno mají a nikdo nic nechce. Naopak všichni se…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].