V osmém patře obchodu Don Quijote v tokijské čtvrti Akihabara to vře. Stejně jako každý den sem proudí davy fanoušků dívčí popové skupiny AKB48, která v místním sále zazpívá pár svých hitů, podepíše kompakty a s hrstkou nejšťastnějších si potřese rukou. Hlad po vstupenkách je takový, že se musí losovat a uspokojen je jeden zájemce ze sta.
Když koncert skončí, utratí fanoušci v obchodě další jeny za limitované edice desek, plakáty, trička či polštáře s vyobrazením náctiletých dívčích idolů. A pak třeba zajdou do nedaleké tematické kavárny, kde se prodává předražené jídlo s tématem AKB48. I západní muzikanti potvrzují, že ve své oddanosti hvězdám a ochotě utrácet peníze jsou tamní fanoušci jako žádní jiní.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 46 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].