Když se Bertrand Delanoë stěhoval do své kanceláře v druhém pařížském obvodu, nechal ze zdí sundat těžké gobelíny z poloviny 18. století, které tu visely už od dob Velké francouzské revoluce. Na jejich místo pověsil abstraktní díla současných francouzských umělců, která prý doslova miluje. Psal se rok 2001 a francouzská média zkoprněle debatovala o tom, jestli svébytný přístup nového pařížského starosty vůči po staletí netknutému okolí není trochu na hraně.
↓ INZERCE



Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc
Mohlo by vás zajímat
1 hodina 2 minuty
Šimečka: V diktatuře přesně víte, čemu čelíte. Být statečný v demokracii je složitější
Štěpán Sedláček18. 12. 2025










