Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Scéna

Kulturní tip

Pražská výstavní síň znovu přiváží světové jméno současné fotografie, které u nás není příliš známé.

2006-895-mobr-scena-TIP-fotografie-djikst.gif
2006–895-mobr-scena-TIP-fotografie-djikst.gif • Autor: Respekt

2006-895-vobr-scena-TIP-fotografie-djikst.jpg
2006–895-vobr-scena-TIP-fotografie-djikst.jpg • Autor: Respekt

Rineke Dijkstra: Portréty, Galerie Rudolfinum (1. 6.–27. 8.)

Pražská výstavní síň znovu přiváží světové jméno současné fotografie, které u nás není příliš známé. Tentokrát jde o holandskou fotografku Rineke Dijkstra, jejíž tvorba působí na první pohled velmi minimalisticky až obyčejně. Obdobné velkoformátové portréty, které tu a tam ozvláštňuje nějaký detail, vypadají jako barevná variace starých cyklů Richarda Avedona, jejich smyslem není ale technická bravura ani hledání typologií, nýbrž vhled do intimity druhého.

Izraelští vojáci a vojačky, matky po porodu, dospívající dívky nebo toreadoři potřísnění krví – modely Dijkstra se často nacházejí ve vyhrocené situaci, nezúčastněný, z reality vytržený pohled kamery nám ji ale nezprostředkuje. Výsledkem je dráždivý rozpor: dílo vyzařuje intenzivní emoci, ale jeho forma ji zdánlivě popírá.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte