Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Civilizace

S logem a bez loga

mobrazek_1248.gif
mobrazek_1248.gif • Autor: Respekt

vobrazek_1248.jpeg
Fotografie: Aby ozvláštnili své logo, vystavuje oděvní firma Old Navy své zboží v mrazicích boxech jako lahůdky. Foto Mediabanka.cz • Autor: Respekt

Ta kniha už byla přeložena do více než dvaceti jazyků. Celkově si ji koupilo hodně přes půl milionu lidí. Ve své domovině pak získala i prestižní Canadian National Business Book Award. Řeč je o manifestu Bez loga, který britský deník London Observer nazval Kapitálem antiglobalizačního hnutí. Autorku knihy, kanadskou novinářku Naomi Kleinovou (1970), takové srovnání těší. Sama se účastní protestů proti nadnárodním korporacím. Není však typickým štamgastem ukřičených demonstrací. Snaží se argumentovat přesně a nepracuje jen s emocemi, stejně obratně využívá i čísel a statistik. Její kniha, která právě vychází v češtině, je díky tomu zajímavá i pro ty, kdo stojí na opačné straně názorové barikády.

Značka nad zlato

Shrnuto do jedné věty, pouští se Kleinová ve své knize do kritiky zvláštního jevu: že totiž v současnosti už není důležité vyrábět zboží, ale šířit značku. Hmatatelné výrobky jsou od poloviny 80. let pro společnosti něčím spíše obtěžujícím. V podstatě nutným zlem, jehož produkci lze v případě potřeby kdykoli přesunout někam do třetího světa do rukou špatně placených zaměstnanců. To skutečně důležité je značka.

Příklad? Úspěšná finská firma Nokia vedle programátorů zaměstnává stále více sociologů a psychologů. Lidí, kteří slídí po náladách ve společnosti. Tráví hodiny v kavárnách a na veřejných prostranstvích. Pečlivě sledují, jak se lidé baví a čím žijí. Technicky…

v30.gif
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

v30.gif
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 42 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte