Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Ekonomika, Politika

Náš ministr je klasa

„Nyní se rozhoduje, zda budeme za pár let ke svačině ukusovat kvalitní české párečky s křupavou houskou nebo žmoulat jejich sójové náhražky bůhvíodkud,“ oznámil loni v květnu ministr zemědělství Jaroslav Palas. Touto osudovou volbou zdůvodnil své dva nové projekty. Prvním byla značka KlasA, kterou mají dostávat nejkvalitnější české potraviny, druhým marketingová agentura, která by toto zboží za státní peníze propagovala.

Fotografie: Kresba: Pavel Reisenauer • Autor: Respekt
Fotografie: Kresba: Pavel Reisenauer • Autor: Respekt

„Nyní se rozhoduje, zda budeme za pár let ke svačině ukusovat kvalitní české párečky s křupavou houskou nebo žmoulat jejich sójové náhražky bůhvíodkud,“ oznámil loni v květnu ministr zemědělství Jaroslav Palas. Touto osudovou volbou zdůvodnil své dva nové projekty. Prvním byla značka KlasA, kterou mají dostávat nejkvalitnější české potraviny, druhým marketingová agentura, která by toto zboží za státní peníze propagovala.

Značku KlasA sice získalo přes tři sta výrobků, ale veřejnost o ní prakticky neví. Marketingová agentura zatím neudělala nic, teprve nedávno byl totiž vybrán její první zaměstnanec. Jedna novinka tu však přece jen je: ministr Palas předminulý týden na mezinárodním potravinářském veletrhu Salima v Brně ohlásil, že za zviditelnění českých potravin zaplatí daňoví poplatníci každý rok 200 milionů.

Ubráníme vás

Na první pohled je to rozumný nápad: podobné agentury jsou téměř ve všech evropských zemích, skoro každá země má také svou značku kvality na propagaci domácích výrobků. Jenže je tu pár důležitých rozdílů.

Zatímco Palas chce tuzemskou agenturu platit pouze z peněz daňových poplatníků, v ostatních státech na jejich provoz přispívají především sami producenti. V Německu, kde systém funguje už třicet let, odvádějí potravináři do marketingové agentury CMA zhruba 0,4 % hodnoty zboží; částečně přispívá i Evropská unie. Takřka totožný model má…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Vyberte si délku předplatného


II. Vyberte si něco navíc



Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. >>

Předplatné se uzavírá na dobu neurčitou.

V případě, že potřebujete daňový doklad, chcete objednat předplatné do zahraničí nebo byste například chtěli předplatné posílat na jinou adresu jako dárek, přejděte na e-shop Economie.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na [email protected] nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].

v12.gif • Autor: Respekt

Předplaťte si Respekt

Získáte přístup ke všem 44 článkům z tohoto vydání a také do všech vydání od r. 1990.