0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Domov28. 10. 20014 minuty

Jak se vedlo v boji

Minulý čtvrtek napsal Frankfurter Allgemeine Zeitung: „Respekt se v posledních letech koncentroval na investigativní žurnalistiku v boji proti zneužívání moci a ne vždy se mu dobře vedlo. Redakce se častěji musela omlouvat, tak například ministru zahraničí Kavanovi a Zemanovu poradci Šloufovi. Žaloba od ministra zemědělství Fencla je na spadnutí.“ Po oznámení sedmnácti vládních žalob vzbudily soudní procesy Respektu i zájem jednoho z významných světových médií. Tady je jejich stručná bilance. Od roku 1996 soudy přijaly 22 žalob, které napadly články v Respektu. Respekt musel zaplatit náhradu škody pouze v jediném případě. Před pěti lety obvinil z machinací při restitucích podnikatelku Hanu Fleischerovou. Protože jeden z klíčových svědků odmítl před soudem vypovídat, musel se týdeník omluvit a zaplatit odškodné 30 tisíc korun. Respekt v letech 1996–99 úspěšně absolvoval devět procesů s finanční skupinou Motoinvest, jejími představiteli a spřízněnými firmami. V roce 1997 byl Respekt žalován poslancem Liborem Novákem starším (ODS) a poradcem Miloše Zemana Miroslavem Šloufem. V prvním případě se týdeník uhájil, v druhém, často citovaném případě byl odsouzen k omluvě. Respekt informoval o neprůhledných Šloufových manipulacích se stranickými penězi a svá tvrzení založil na svědectví předních sociálnědemokratických politiků. Ivo Svoboda, Stanislav Gross ani Petra Buzková si ale před soudem nevzpomněli, za co před osmnácti měsíci Šloufa veřejně kritizovali, a Respekt proces…

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc