0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Diskuse8. 4. 20015 minut

Kdyby to viděl Peroutka

Jaroslav Kmenta

Krize v České televizi na přelomu roku upozornila na deset let opomíjenou skutečnost, že noviny, televizi a rozhlas není možné vnímat jako svého druhu automat, který vždy a za jakýchkoli okolností přinese kvalitní informace a zábavu. Protože diskuse na toto téma je stále nedostatečná, je třeba opět připomenout fakt, který si dnes málokdo uvědomuje: česká média - tištěná i elektronická - se zmítají v těžké krizi co do kvality i profesionality. Z vnějšku to sice ještě stále není příliš vidět, ale jsou zasažena zhoubným nádorem, který má všechny předpoklady stále více bujet.

Jak se žije novinářům

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Většina majitelů si totiž začíná svá média plést s továrnami na peníze. Vyšší prodejnost a větší příjmy z inzerce se staly určujícími pravidly. Kvalita zpravodajství a rozvoj žurnalistiky jsou druhořadé. Že se tak chovají majitelé Novy a Blesku, je přirozené. Že ale tento osud postihl i nejvlivnější český deník Mladou frontu Dnes, je alarmující. Dalo by se dokonce říci, že - co se deníků týče - padla poslední bašta, kde se dařilo nadřazovat kvalitu zpravodajství nad kvantitou příjmů z inzerce. Odborníci si všímají hlavně toho, že se v tištěných médiích zvýšila frekvence nejrůznějších milionových soutěží a her o luxusní pračky či auta. Podstatně zhoubnějším trendem je však dělat z deníků jako Mladá fronta Dnes nebo Lidové noviny masový produkt, který si má získat čtenáře bombastickými titulky a společenskými tématy typu „jak se žije manželkám podnikatelů“.…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc