0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Civilizace2. 3. 19975 minut

Proč nesmí Medvídek Pú propagovat med

František David Krch

Medvídek Pú, známý hrdina dětských příběhů, byl po řadu let maskotem britské firmy prodávající med. Býval, ale už není. Doplatil na to, že vypadal „tlustě a požitkářsky“. Někdo tak tlustý přece nemůže propagovat zdravou a přírodní potravinu. Důvodem nebyla klesající poptávka po medu s medvídkem, ale jen obavy reklamní agentury, aby pohled na tlustého, mlsajícího medvídka nevzbudil v zákazníkovi strach, že po medu ztloustne. Od šedesátých let, kdy na módní scénu vstoupila Twiggy se svými 41 kg živé váhy na 168 cm, je vyhublá štíhlost považována za první předpoklad krásy. Nic na tom nemění ani to, že jen málokterá žena má možnost nacpat se do oblečení navrženého pro dospívající nebo podvyživené modelky a že udržet si módní siluetu může znamenat vážné ohrožení zdraví. Naopak, dieta je dnes pokládána za normální jídelní režim a vyhublost za zdravý vzhled. Stále více lidí proto dodržuje dietu, aby vyhovělo nejen společenským představám o kráse, ale i o zdravém životě a výživě.

Co je ale na samotném medvídkovi tak nezdravé? Těch několik kilogramů navíc, nebo to, že mlsá? Mlsání by žádné reklamě nemělo vadit, většina z nich k němu dokonce přímo vybízí. Sušenky místo oběda, kokosové tyčinky na zahnání hladu nebo čokoláda jako sladká odměna. Stačí si pustit televizní reklamu, kde se vyhublé manekýnky nebo jejich mužné protějšky neživí ničím jiným. Jen se to nesmí nazvat pravým jménem. Oni nemlsají, nekazí si žaludek ani se neodbývají přeslazenou nebo naopak…

Reklama

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc