Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda

Domov

S rukou na tepu doby

Církevní hodnostáři budou zřejmě v budoucnosti k novinářům mnohem otevřenější a vstřícnější než doposud. Česká biskupská konference totiž pracuje na nové koncepci vztahu církve k médiím. Obsah už hotové strategie se dá shrnout do dvou hesel: aktivně vytvářet pozitivní obraz katolíků v médiích a zároveň před žurnalisty nic neskrývat. „Minulý režim se snažil vykreslit církev coby černou tajuplnou dámu, ale my nechceme být jako sekty,“ vysvětluje nové pojetí člen tiskového oddělení biskupské konference Daniel Herman. „Jak řekl papež Jan Pavel II., církev má být domem ze skla.“

Vzhůru na Kavčí hory

Při práci na dokumentu vycházeli jeho tvůrci z pokynů papežské rady pro sdělovací prostředky, sídlící v Římě pro sdělovací prostředky. Americký jezuitský kněz, přezdívaný Georgi, způsobil před pár lety svým příchodem do Vatikánu malé pozdvižení. Zřídil totiž rozhlasovou stanici, na které vysílal z velké většiny hudbu. „Kdo by ty řeči poslouchal,“ zněla jeho odpověď na otázky kolegů, proč se u něj v rádiu víc nemluví. I čeští katolíci se budou nyní snažit více trefovat do mediální poptávky. Jednotlivá biskupství vyškolí své mluvčí a dosud jen sporadické konference pro novináře se stanou pravidelnou součástí života církve. Před každou z nich má být pro nepřipravené žurnalisty k dispozici slovníček odborných náboženských pojmů a kvalitní barevné fotografie biskupa. Při obřadech budou muži v talárech pamatovat na média rezervací prostoru blízko oltáře a během…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 22 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Vyberte si délku předplatného


II. Vyberte si něco navíc



Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. >>

Předplatné se uzavírá na dobu neurčitou.

V případě, že potřebujete daňový doklad, chcete objednat předplatné do zahraničí nebo byste například chtěli předplatné posílat na jinou adresu jako dárek, přejděte na e-shop Economie.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na [email protected] nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].

  • Autor: Respekt

Předplaťte si Respekt

Získáte přístup ke všem 22 článkům z tohoto vydání a také do všech vydání od r. 1990.