0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Domov11. 8. 19915 minut

Sen o kanálu

Po listopadu 1989 se řada odpůrců betonové totality domnívala, že budování kanálu Dunaj-Odra-Labe je odzvoněno. O akciové společnosti Ekotrans Moravia pak tiše předpokládali, že se sama rozpustí.

Po listopadu 1989 se řada odpůrců betonové totality domnívala, že budování kanálu Dunaj-Odra-Labe je odzvoněno. O akciové společnosti Ekotrans Moravia pak tiše předpokládali, že se sama rozpustí.

Profesionální budovatel se nevzdává

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Jenže ten, kdo se jednou etabloval jako profesionální budovatel a projektant vodních cest, ten se nehodlá jen tak vzdát a zabývat se vlastní rekvalifikací. Akciová společnost, založená ještě před rokem 1989, se snu o velkém průplavu nevzdává a vede reklamní kampaň mj. i na schodištích pražského metra. Její mluvčí dokonce v Hospodářských novinách tvrdí, že stát v minulosti ani dnes nenašel sílu ani formu k faktické a cílevědomé činnosti v oblasti rozvoje vodní dopravy. Odpovědnost státu prý supluje právě Ekotrans Moravia. Žádá zřízení nového státního úřadu pro rozvoj vodních cest a vynáší nový trumf: sociální aspekt.

Je proto potřebné znovu uvést důvody, které odpůrce projektu vodní cesty vedou i k veřejnému vyslovování nesouhlasu nebo alespoň pochybností.

Osobní doprava má přednost

Nákladný průplav především neřeší problém osobní dopravy (pokud nebudeme uvažovat o nasazení zvláštních vznášedel přeskakujících plavební komory). Kupodivu se nenašla žádná podobná akciová společnost, která by chtěla podnikat v naší chaotické a pomalé železniční dopravě. Není jasné, kdo má stavět a financovat plánované vysokorychlostní železnice. Na stavbu nových dálnic se velmi těžko shánějí peníze v cizině a…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc