Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Speciál

Na Palacha nám lidé nosili oblek po zemřelém otci

Co obnáší práce kostýmní výtvarnice

Autor: Milan Bureš
Autor: Milan Bureš

V ideálním případě začíná její práce kostýmní výtvarnice schůzkou, na které se sejde s režisérem filmu, architektem a kameramanem. „A začneme se bavit o významové a samozřejmě i obsahové stránce – a o tom, do čeho ten obsah zabalíme,“ vysvětluje Katarína Hollá, která už „oblékla“ asi 65 filmů a přibližně 240 divadelních inscenací.

Půjde o dobový film? Bude jeho výtvarné zpracování realistické, až dokumentárně realistické? Nebo stylizované? A jak? Budou kostýmy ve studených, nebo naopak teplých barvách? Společně s tím musí jako kostýmní výtvarnice vědět, jak kameraman pracuje s osvětlením a opět: zda ve studených, nebo teplých barvách. „To všechno může ovlivňovat výtvarné vyznění,“ říká. A tedy i klíč, podle kterého kostýmy vybírá. I proto je raději, když ji osloví přímo režisér, se kterým během natáčení komunikuje nejintenzivněji. A podobně to platí i u divadla.

Tento článek je v plném znění dostupný členům předplatitelům Respektu.

Odemkněte si všech 26 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se. Pokud byste chtěl/a dostávat Respekt Speciály i v tištěné podobě, pořiďte si předplatné s členstvím v Klubu Respektu (pro rozšíření nám napište na [email protected]).

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].