0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Rozhovory29. 7. 20205 minut

Tohle diktují naši fanoušci

S manažerem švédské automobilky Volvo o tom, jak z automobilky udělat bezemisní podnik

Stuart Templar

U výroby aut to zní jako protimluv, ovšem nikoli ve Švédsku. Tamní automobilka Volvo jak známo loni vyhlásila cíl proměnit se do roku 2040 ve zcela bezemisní firmu. První kontrolní bod si stanovila na rok 2025. Do té doby slibuje snížit exhalace u vyrobených a prodaných aut o polovinu a k tomu zatlačit i na dodavatele, aby tak stáhli svoje emise skleníkových plynů o čtvrtinu. Strach, o kterém je často slyšet v Česku, a sice že si Evropa svými nároky na automobilky podřezává pod sebou větev, ve Volvu nesdílejí. Prý jen vycházejí vstříc tomu, co fanoušci značky požadují. „V klimatické změně vidíme skutečnou hrozbu. Přinejmenším stejnou jako v koronaviru,“ vysvětluje směřování firmy někdejší britský diplomat a nyní šéf Volva pro udržitelnost Stuart Templar.

Koronavirus globálnímu autoprůmyslu moc neprospěl. V Česku se nynější propad bere většinou jako memento, že by Evropa měla nechat automobilky nadechnout a zmírnit svoje nároky ohledně emisí. Jak jsou na tom po jaru 2020 vaše ambiciózní závazky?

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Naše cíle platí. Bereme situaci tak, že jako výrobce aut ke klimatické změně sami přispíváme. To s sebou nese i odpovědnost. Navíc vidíme, že vnímání veřejnosti se posouvá. Přes 70 procent respondentů v našich průzkumech vidí v ohřívání planety stejně vážný nebo větší problém jako v koronaviru. Takže je třeba vypořádat se s obojím. Navíc je tu ještě jiná spojitost. Města jako Paříž nebo Milán v době pandemie zažila, jaké to je mít ve…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc