Zachraňme Masarykovo nádraží
Již v době kdy kolem památného žižkovského vrchu Vítkova počaly vyrůstat obskurní železniční estakády na vysokých nohou a začaly se razit nové tunely, byly slyšet hlasy o tom, že se to celé dělá proto, aby mohlo být zrušeno Masarykovo nádraží a prodáno dravým developerům.
Mimopražští odpustí, tato glosa je totiž ryze pražská. Již v době kdy kolem památného žižkovského vrchu Vítkova počaly vyrůstat obskurní železniční estakády na vysokých nohou a začaly se razit nové tunely, byly slyšet hlasy o tom, že se to celé dělá proto, aby mohlo být zrušeno Masarykovo nádraží a prodáno dravým developerům. Pražští radní i České dráhy to tehdy vehementně popírali.
A nyní uprostřed léta, kdy jsou všichni na dovolené – bác! Pražští radní ve spěchu rozhodli, že Masarykovo nádraží bude zrušeno. Spláchlo se to dohromady s rozhodnutím o zrušení žižkovského nákladového nádraží či nádraží v Bubnech, což jsou věci rozumné, které nikomu nevadí.
Budova slavného pražského nádraží se sice nebude bourat, ale vznikne v ní nákupní zóna.
Jenže. Za prvé může obchodní galerie na „Masaryčce“ vzniknout a přitom tam nádraží může zůstat zachováno. Za druhé je to stanice nejvíce blízká centru. Za pár minut jste v Celetné, Na Příkopech, na náměstí Republiky.
Pak jde o to, že celá rekonstrukce Hlavního nádraží, byla projektována bez vědomí toho, jaký bude osud „Masaryčky.“ Hlavní nádraží je – a bude i po rekonstrukci kapacitně přetížené. Navíc kvůli magistrále je a bude prostorově ztísněné a vlastně ošklivé.
A to se počítá s tím, že objem osobní železniční přepravy bude kapacitně narůstat. Jde o progresivní a ekologický způsob dopravy. Navíc: rychlodráha na letiště a na Kladno, měla a mohla ústit z Masaryčky apod.
Ve výčtu argumentů bychom mohli pokračovat. Doufejme, že rozhodnutí rady zastupitelé nepodpoří. A věřme, že se pražská veřejnost včas vzepře tupému rozhodnutí, které vychází z privátního nikoli veřejného zájmu.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].