Unii mi osladili
Málokterá reklama vzbudí silné reakce a diskusi, ale vládní kampani „Evropě to osladíme“ se to podařilo. Dokonce se od ní distancovala jedna koaliční strana a média ji rozebírají ze všech stran.
Málokterá reklama vzbudí silné reakce a diskusi, ale vládní kampani „Evropě to osladíme“ se to podařilo. Dokonce se od ní distancovala jedna koaliční strana a média ji rozebírají ze všech stran. Překvapivě jsme se mohli mimo jiné dočíst, že za reklamou, kde si české osobnosti pohrávají s kostkou cukru, má být nacionalistické připomenutí, že jsme tento sladký objekt vymysleli my, Češi.
Ačkoli patřím mezi ty, kteří vidí velkou šanci v co největší integraci Evropy a mnohokrát jsem kritizoval zdejší projevy národovectví, tahle reklama se mi zkrátka jeví povedená. Za prvé je velmi dobře natočená, za druhé má vtip, za třetí si dělá jemnou legraci z Čechů.
Ano, slogan je dvojznačný a může znamenat, že Evropu nemáme rádi, a tak jí to pěkně zavaříme. Pak by ale obsah reklamního klipu musel vypadat úplně jinak. Jestli by se někdo mohl cítit dotčen, tak prezident Václav Klaus, že si někdo dělá legraci z jeho prognózy, že se po vstupu do Unie rozpustíme jako kostka cukru v čaji (od včerejška nějak necítím chodidla, že by to začalo?).
Reklama nemá v sobě silnější poselství, jen připomíná, že se brzy ujmeme předsednictví Evropské unie, a že máme řadu sympatických a úspěšných krajanů, kteří se viditelně také nerozpouštějí. V éře globálního oteplování, je to příjemné zjištění.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].