Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Fokus

Denník N ve slovenských trafikách

Bývalí redaktoři slovenského deníku Sme začali tisknout vlastní noviny

Vyšlo první číslo Denníku N.
Vyšlo první číslo Denníku N. • Autor: https://dennikn.sk/

Na Slovensku v pátek vyšlo první číslo listu Denník N, který vydávají bývalí redaktoři deníku Sme. Ti redakci na podzim opustili na protest proti tomu, že do vydavatelství, jež deník Sme vydává, vstoupila finanční skupina Penta. 

Jejich prvním počinem bylo mimořádné vydání bezplatných novin Projekt N u příležitosti 25. výročí pádu komunismu v bývalém Československu. Od ledna pak provozují pod vedením webového inovátora Tomáše Belly vlastní zpravodajský web – a nyní zamířili i na novinové pulty. Tištěná verze novin bude vycházet od pondělí do pátku.


První číslo nového listu vyšlo v nákladu 20 tisíc kusů a jeho titulní strana s fotografií prezidenta Andreje Kisky avizuje rozhovor s prezidentem. Na pětimilionový slovenský trh vstupuje v době, kdy zdejší vydavatelství dlouhodobě čelí poklesu zájmu čtenářů o tištěná média, i proto má prioritou Denníku N zůstat hlavně zpoplatněný web. (Nejčtenější list v zemi, bulvární deník Nový čas, se prodává v denním nákladu zhruba 100 tisíc výtisků.)

Rozjezd Denníku N umožnila investice ve výši přes milion eur od majitelů slovenské firmy Eset, jež se prosadila na světových trzích s antivirovými programy. Další podpora přišla od čtenářů. „Vyšli jsme jen díky tomu, že se našlo několik tisíc lidí, kteří Denník N podpořili a předem si ho předplatili. Díky nim jsme byli schopni rozběhnout redakci a začít,“ říká šéfredaktor listu Matúš Kostolný, jenž v minulosti vedl redakci Sme. V jeho týmu pracuje 41 lidí, z toho asi tři desítky reportérů.

Z velké části jde právě o bývalé novináře z deníku Sme, kteří svůj odmítavý postoj k Pentě už dříve zdůvodnili korupční aférou Gorila, do níž se údajně Penta zapletla. Finanční skupina měla podle spisu tajné služby, jenž před třemi lety unikl na web, podplácet slovenské politiky a státní úředníky výměnou za vliv na privatizaci a na chod některých podniků. ď‘

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte