Konsolidace českého mediálního trhu přihraje českým oligarchům do rukou ještě větší moc, ale zatím není jasné, co to způsobí. V nedávné minulosti jsme si mohli všimnout, jak průmysloví titáni svá média využívají k vzájemnému napadání, ale najdeme i ukázky jánabráchismu. Týden, jeden z nejúspěšnějších mediálních počinů posledních let, obsahuje stopy obou těchto jevů. Odchod vedoucího ekonomické rubriky Miroslava Motejlka naznačuje, že někoho nepotěšily jeho neuctivé komentáře o firmách Orco, PPF, NWR a dalších. Tento týdeník vlastněný realitním investorem Sebastianem Pawlovskim porušil svou dlouholetou zásadu nezahrávat si s pražským magistrátem. Šéfredaktor Dalibor Balšínek, který je také na odchodu, napsal, že Roman Janoušek za Pavla Béma uzavírá všechny obchody. Podle našeho odhadu si čeští miliardáři brzy uvědomí, že než by si šli v tisku po krku, bude pro ně výhodnější se spojit.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].