sobota 3. 9. 2016

Denní menu

Komentovaný výběr toho nejzajímavějšího ze světových médií od pondělí do soboty.

„Tohle je příběh tragické lásky. Miluji tu omáčku tak, jako Odysseus miloval Pénelopu, jako Samson miloval Dalilu a jako Lancelot miloval Ginevru. Stejně jako to museli velmi dobře vědět oni, vím také, že to neskončí dobře, přesto necítím stud.“

Vysoce poetické vyznání majonéze skládá na serveru Gourmet držitel Pulitzerovy ceny, spisovatel Rick Bragg. Popisuje v něm nejen historii a kulturní význam této husté omáčky, ale také to, jak majonéza byla nejdůležitější přísadou v matčině delikátním receptu na šťouchané brambory.

Reklama
Reklama

Zároveň přináší pozoruhodné dělení populace. Na „lidi hořčičné“, kteří dělají v životě jen to, co je zdravé. Běhají, stravují se předpisově, chodí do přírody a frustrují své děti tím, že jim ke svačině dávají mrkev a coby sladkost jim nabízejí místo bonbónů jablko.  Pak jsou tu lidé ostatní, kteří si nemohou nic odepřít a vše mají rádi ve velikosti XL - což se nakonec začne týkat i jejich oblečení.

Inzerce
Sledujte Denní menu na Twitteru
@dennimenu

Přihlaste se k newsletteru a žádné Denní menu vám už neunikne

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Atheleisure oblečení není pro tebe. Tvrdí to alespoň Julianne Escobedo Shepherd na serveru Jezebel a má pro to velmi dobré důvody. Jde o oblečení, které působí, jako byste právě vyběhli z fitka, a ke spatření je dnes takřka na každé hollywoodské celebritě, která si vyrazí ven.  Název oblečení propojujícího sportovní a volnočasový styl vznikl spojením slov athletic a leisure.

.„Člověk, který si může dovolit cvičit tři hodiny denně, má rozvrh, který se – pokud správně hádám – nepodobá tomu tvému,“ píše Shepherd. „Možná, že ta osoba nemá normální práci, nebo možná proto, že cvičení je její práce. Osoba s takovým programem je nejspíš celebrita a to ty nejsi. Kultura cvičení je neodmyslitelně svázaná s prostředím celebrit a bohatstvím. Je to okouzlující mlhavý luxus, jaký si může dovolit pouze určitá skupina lidí. Jsou fit díky možnosti zahálet.“

Reklama
Reklama

Skutečnost je taková, že za tímto novým trendem se skrývá celý ekonomický segment, který proniká i do současné popkultury. Nejnovější videoklipy Kanye Westa nebo Ariany Grande a Nicki Minaj se jen hemží rekvizitami z fitness klubů. K tomu drtivá většina módních kolekcí, které dnes celebrity vytvářejí, přímo vychází ze cvičebních, sportovních či baletních úborů. Vše se tu prodává jako luxusní životní styl, jehož naplnění si rozhodně nemohou dopřát ti, kdo mají sedavé zaměstnání na plný úvazek.

https://www.youtube.com/watch?v=ylT16QB6Uig