0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Agenda2. 9. 20234 minuty

Babiš se po deseti letech zbavil mediálního impéria. Co s Mafrou udělá Pražák, není jasné.

Přeprodá Mafru dál? (Karel Pražák)

Společnost Mafra, jedna z největších mediálních skupin v Česku vydávající deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny, mění majitele. Od skupiny Agrofert spojené s předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem ji odkoupila investiční skupina Kaprain patřící miliardáři Karlu Pražákovi. Prodej vydavatelství je součástí většího obchodu, ve kterém skupina od Agrofertu získává také chemické závody Synthesia a společnost Londa provozující rozhlasové stanice Rádio Impuls a RockZone. Cena transakce, o které se v posledních týdnech hodně diskutovalo, byla podle Hospodářských novin přibližně 10 miliard korun.

Babiš se vlivného mediálního impéria zbavuje takřka přesně deset let poté, kdy ho v červnu 2013 několik měsíců před parlamentními volbami koupil od německého vydavatelství Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft. V říjnových volbách pak hnutí ANO, tenkrát ještě politický nováček, skončilo druhé a s vítěznou ČSSD vstoupilo do koaliční vlády vedené Bohuslavem Sobotkou, v níž Andrej Babiš zasedl jako ministr financí.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Následující volby už ANO drtivě vyhrálo a jeho úspěch byl do velké míry spojován právě s vlivem, který Babiš získal díky nákupu nejsilnějšího mediálního domu v Česku. K aktuálnímu prodeji Mafry dochází poté, co český parlament schválil a prezident podepsal nový zákon zpřísňující podmínky pro vlastnictví médií vrcholnými politiky.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc