Stopařův průvodce po české stopě
Petr Jirsa chce na sociálních sítích probouzet v mladých lidech zájem o historii. A zdá, že se mu to daří.
„Historie není nuda,“ vysvětluje dvaadvacetiletý student mezinárodních vztahů na University New York in Prague Petr Jirsa důvod, proč na sociálních sítích odstartoval v srpnu minulého roku Českou stopu, projekt zaměřený na českou historii, přesněji její „otisky“ v zahraničí.
Že to není nuda ani pro jeho vrstevníky, pro které je Česká stopa primárně určena, se ukázalo hned po prvním videu na Jirsově TikToku, kde představil pařížskou stopu: českého profesionálního podvodníka Viktora Lustiga, kterému se v roce 1925 podařilo prodat Eiffelovu věž do šrotu; video jen pár dní po uvedení už mělo nasbíráno přes 200 tisíc zhlédnutí. Nyní, rok od startu, má na tiktokovém profilu Česká stopa téměř 72 tisíc sledujících.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].