Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Civilizace

Léčba elektrošokem

Hlavním smyslem nových evropských emisních předpisů je probudit zdejší automobilky ze spánku

Production launch of Volkswagen ID.3 electric car
Teď ho ještě prodat. Montáž elektromobilu ID.3 ve Cvikově. • Autor: FILIP SINGER / EPA / Profimedia

Začátkem loňského listopadu to byla v německém Cvikově velká sláva. Přijela kancléřka Angela Merkel, řada předních politiků a vedení koncernu Volkswagen. Automobilka tu totiž představovala vůz, o němž tvrdí, že jde o třetí milník v její historii po slavných modelech Beetle a Golf: malý elektrický hatchback ID.3. Po skandálu Dieselgate nasměroval koncern k jeho vývoji miliardy eur a slibuje si od toho už za pět let milionové prodeje.

S novým rokem ale zároveň přišla z Německa nepříjemně vyhlížející statistika: výroba aut u našich západních sousedů dosáhla loni nejnižší hodnoty za posledních 23 let. Některé automobilky a jejich dodavatelé proto začínají propouštět. Samotný německý trh s novými auty přitom vyrostl o pět procent, problém je však v zahraniční poptávce. O německá auta už jednoduše není ve světě takový zájem.

Svůj podíl na tom nese jak stále vyšší popularita elektrifikovaných vozů, které zatím umí lépe konkurence, tak zmíněná Dieselgate. Například export elektromobilů jihokorejské značky Hyundai/Kia se za minulý rok více než zdvojnásobil a dařilo se také plug-in hybridům. Na prodejích německých automobilek se podepisuje i konkurence, jíž individuální automobilismus čelí ve světových metropolích – nástup služeb, jako je Uber nebo systémy sdílení aut. Jeden výmluvný příklad za všechny: služba sdílení aut Free Now, společný podnik automobilek Daimler a BMW operující v Hamburku, si nedávno pro svou rostoucí flotilu objednala 60 elektromobilů značky Tesla místo…

I_obalka_R08
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 40 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka_R08
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 40 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte