0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Agenda20. 10. 20185 minut

Chybí tady ženy

Co může znamenat vstup premiérovy Mafry do království společenských časopisů

Vydavatelství Mafra, které je součástí holdingu Agrofert Andreje Babiše (a bylo převedeno loni v únoru do svěřenského fondu), se brzy rozšíří o další média. Mafra na začátku října podepsala dohodu o vstupu do vydavatelství Bauer Media. Podle všeho máme tu čest s nejvýznamnějším pohybem na české mediální scéně od roku 2013. Tehdy lídr ANO, ještě jako mocný podnikatel a začínající politik, koupil mediální dům Mafra (mimo jiné vydává dva ze čtyř celostátních deníků Lidové noviny a MF DNES, dále bezplatný deník Metro nebo vlastní hudební televizi Óčko).

Boj o čelo

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

I když se o nákupu Agrofertu mluvilo už několik měsíců, finální podpis vzbudil v tuzemských vodách rozruch. Jde o významné hráče: Babišova Mafra s tržním podílem čítajícím přibližně 15 procent je třetí největší české vydavatelství a Bauer Media je s 13 procenty těsně za ní. Zároveň tituly Bauer Media, jehož doménou jsou hlavně lifestylové, bulvární a společenské magazíny, jako jsou Rytmus života, Cosmopolitan nebo Žena a život, míří především na ženské publikum, které podle dat agentury MEDIAN tvoří tři čtvrtiny jeho čtenářů.

„Je to velmi strategické. Mafra se věnuje spoustě aktivit, které se týkají tištěných médií, rádia nebo televize. Doposud ale neměla výraznější zásah v oblasti volnočasových a společenských časopisů a příliš se nevěnovala ani ženským čtenářkám,“ říká mediální expert a novinář Filip Rožánek, podle kterého tituly Bauer Media jen v tištěném segmentu oslovují více než pět milionů čtenářů.…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc